Träningstrend

1kommentarer

Jag är ju av den typen som inte vill ta mig till en träningslokal för att svettas tillsammans med andra svettiga varelser. Jag går mig gärna svettig tillsammans med andra eftersom jag annars blir uttråkad av mina egna tankar. Men nu finns det ju lite att välja på för hemmagymmare som mig. Vad sägs om polestrip, spikmatta, kettlebells, dansmatta eller rockring. Polestripp är en akrobatisk och sexis träningsform, man tränar med hjälp av en stång som är fäst i taket. Jo jo......kan se mig själv åla runt en stång och se sexig ut.......eller inte. Spikmattan behöver nog ingen närmare presentation, men inget för mig. Kettlebells är en eller ser ut som en kanonkula med handtag (ett ryskt träningsredskap), den använs med fördel för den som vill ha bättre kroppskontroll. Hm......? Dansmatta verkar vara min grej, man kan välja låt och så är det bara till att rocka loss, stampa och hoppa runt efter vad pilarna visar. (Födelsedagspresentstips). Jaaaaaaaaaaaaaa och så rockring, passar den som har barnasinnet kvar. Kan ju inte bli bättre. Så dans och rock är min grej bland träningstrender.


Att jaga barnbarn är en trevlig motionsform, så länge man hinner med iaf.

Då är man tillbaka bland betong och asfalt. Jag har kommit fram till att jag är en maskros och kommer alltid att en sådan vara och det vet nog alla att den trivs bäst på landet. Jag kommer aldrig att kunna bli en staubo. Men som med allt annat så krävs det handlande för att få svar och det har jag nu. Gozzi tittar just nu på mig med en tacksam blick.


Maskros var det!

Efter trevliga dagar med Annelie och barnbarnsgosande så är det dax för jobb igen. Typiskt att jag skulle jobba just denna helgen när det är globenfest för oss melodifestivalfans. Det finns ju något som heter repriser, sägs det.

Nu ska jag läsa i min fina bok.
Det var en gång en mormor.....och så levde hon lycklig i alla sina dagar.

:-)

1 kommentarer

2barnspappan

12 Mar 2010 14:24

Ja det där med dansmatta är ganska så kul!

Dottern har en som hon tjatat upp mig på. En gång...

Sen sa hon att jag inte behövde dansa mer... =)



Trevlig Helg

Kram

Kommentera

Publiceras ej