Mer vaken tid än sovande

4kommentarer

Somnade sent vaknade tidigt. Vaknade lite innan sju men vägrade stiga upp, efter en stund hörde jag hur W grejade och att lilla sessan me vaknat. Mysigt att sova eget rum nu när man är hos Annelie, sängen var mjuk och skön. Tog tag i mitt liv och förenades med de morgonpigga för att fixa frukost. När vi hade ätit var det dax för Gozzi-kissa-runda i det underbara vädret med en sol som värmde gott både för hjärta och själ.
Innan det blev natten igår så passade vi på att ta lite bilder på Annelie och Andreas med N. Så mysigt med lite hud mot hud bilder. Vilken tur att det blev av eftesom vi hade pratat om det så länge.
Jag har frågat om tillåtelse att visa några här på min blogg.


Mina söta sessor


Pussebubben


Pappas hand är trygg att luta sig mot

Efter att ha ätit goda maten hos Annelie så körde jag till Öland. Jag undrar om Ölandsborna sett så mycket snö tidigare. Grannfamiljen sitter i en solstol på Kanarieöarna och gottar sig, de tröttnade nog på att plumsa i snö. När jag kom till stugan satte jag mig på verandan och solade, när man sluter ögonen så kan man tro att våren är i full gång. Fåglarna kvittrar, vattnet droppar från takrännan, och luften är fylld av Ölands vårlukt. :-]
Vi eldade i spisen och kollade över ägorna lite för att se hur det såg ut. Massor av snö men skaren håller fortfarande som tur är för här är 30-40 cm djup snö. Nu ska vi gå en liten runda innan kvällsmaten. Sedan blir det tv en stund och så jobbar jag på att hoppa i säng tidigt. Har några timmar att ta igen.


Söta sessan i rosa

:-)

4 kommentarer

Johanna

09 Mar 2010 20:00

Jättefina bilder!!

Sofie

09 Mar 2010 21:59

Fantastiska bilder, du är så duktig... Kanske en ny karriär...

Sara

09 Mar 2010 22:50

åååå vilka underbart fantastiska bilder!



Och tack för de fina orden om Viken idag. Kunde inte svara när du ringde och när jag hastat mig igenom dagen och kvällen så var det visst natten nu. :)

supermom

12 Mar 2010 19:28

Tack för titten hos mig! :)



Vilken fin blogg du har och vilka underbara bilder... älskar den med pappans hand och barnet!

Så vackert!

Kommentera

Publiceras ej