Det som gömmer sig i snö.....

0kommentarer

....dyker upp i tö. Tur solen skiner så att man får blicka uppåt, ingen vacker syn neråt. Snövallarna blandas av skräp, burkar, flaskor, hundbajspåsar med och utan innehåll, vantar, strumpor, nappar, massor av utsmetade hundbajskorvar, cigarettpaketer, fimpar och lite annat smått och (ej) gott. Vilka hycklare vi är igentligen. Jag me, ska vara ärlig att säga att jag inte alltid plockar upp efter Gozzi när han lägger sin hög bakom en buske eller i diket. Men slänga papper eller annat skrap ute i naturen eller i det publikarummet skulle jag inte få för mig.



När jag körde hem från jobbet idag på morgonan så pratade de om bidragsfuskare. Förra året så anmäldes runt 9600 bidragsfuskare, detta gav 354 miljoner till stadskassan. Grannar som anmäler varandra för fusk, svartjobb, vård av sjukt barn men barnet är på dagis och mycket annat. Undrar hur man vet om grannen fuskar, man måste ju ha järnkoll på sina grannar då. Låter mycket jobbig tycker jag, man ha nog med sig själv många gånger. Men det är inte lite pengar som många fuskar sig till på ett eller annat sätt varje år.

Nu ska jag kasta mig i säng, för om en stund ska jag ta en runda med Gozzi och Nikon i det fina vädret.
Men var sak har sin tid som han sa Alfons.

Njut av den andra dagen i denna mycket fantastiska månad.

Vet du vad en speleolog är?

:-)

Kommentera

Publiceras ej