Tala är silver men tiga är guld

1kommentarer

Ibland får man bara sådan lust att vräka ur sig saker som man länge velat ha sagt ,men som man valt att hålla tyst om. Jag vet inte just nu vilket som är bäst. Kan det vara så att man alltid ser det som om det är en själv som gjort att saker händer och blir som de blir. Så hittar man alltid ett försvar, det var där för eller därför det blev så här eller att detta hände. Men jag är så jävla trött på att ransaka mig själv hela tiden.
Så nu sätter jag punkt.
En gång för alla.
Det finns cyklar för de som vill trampa!
Just det!

Jag ska nu springa en mil eller två eller tre eller runt hela jordklotet!!!!



Tiga kan inte alltid vara guld!!!??
Eller?




1 kommentarer

2barnspappan

30 Mar 2010 09:48

Tror väldigt lite på att tiga är guld...

Visst finns det tillfällen då man ska välja att vara tyst, men jag tror dom är få.

Jag tror att tiga är grunden, vattnet till fröet, som får missförstånd att växa, som får små problem att bli stora.

Tror att det är bättre att tala, men att välja sina ord rätt! En konst som förvisso kan vara väldigt svår...

Kommentera

Publiceras ej