(sn)Öland

0kommentarer

Va jag är duktig! Somnade tidigt som jag hade satt som mål och vaknade tidigt eller väldigt tidigt, typ vid fyra. Eftersom det var förtidigt att gå till havet för att fotografera så försökte jag somna om igen. Jag räknade får, räknade baklänges och fundera på trevliga saker. Att fundera på trevliga saker blir man inte tött av så att jag fick återgå till räknandet och det var jättetråkigt så jag somna de om igen som tur var. Men uppe tidigt var vi ändå. Kamera och en tokig hund, storstövlar och massor av kläder för att inte frysa var vi då redo för avfärd. En underbar morgon med solsken och massor av snö. Vilken tur att skaren håller för annars hade vi inte kunnat ta oss ner till havet. Det var nog 40-50 cm snö på vägen som nu inte var någon väg utan en mer kallad snövall. Det hade yrt från ängarna under snöstormen så att all snö hade samlats mellan stenmurarna. Grannpojkarna hade roat sig men att köra med sina fyrhjulingar på skaren. Gozzi och jag fick en härlig promenad med många träningspass på lite mer än två timmar. Frukosten smakade ljuvligt gott när vi kom tillbaka.


Vägen ner till havet


Massor av snö


Havet var öppet


TokGozzi var som vanligt tokig

Härliga ljuvliga underbara
Öland!

:-)

Kommentera

Publiceras ej