Ett äpple om dagen....

2kommentarer

.... är bra för magen. 
Jag har ingen aning om vad jag har för äppelsorter i min trädgård på ön. Det jag vet är att de är fantastiskt goda. Som detta stora röda saftiga äpplet till exempel. 

(null)

Medaljens baksida är att gamla fruktträd ibland kan  drabbas av sjukdomar. Inte roligt naturligtvis. Men tack vare en kunnig bloggvän (tusen tack Anki) som tipsade mig om att mitt äppelträd drabbats av Monilia -svamp har jag nu börjat klippa bort dålig och angripen frukt som sedan ska brännas. Det kommer att ta sin lilla tid. Förhoppningsvis går trädet att rädda, om inte så finns det nya att köpa. 

(null)

Det ska visst regna på ön
och störa mig i mitt viktiga uppdrag. 








2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

23 Sep 2021 20:20

Vilken tur att det råkar finnas så supergoda äpplen just hos dig :D Tur är det även att Anki ofta kan hjälpa när man har frågor. Jag håller tummarna för att du lyckas kurera ditt äppelträd.
Kram

Micke

25 Sep 2021 15:08

Fint när man kan få tips att råda bot på sådant, hoppas träden klarar sig och får stå kvar många år.

Ha det bäst.

Kommentera

Publiceras ej