Vinterdeppig!

0kommentarer

Visste ni att 40 procent sover mindre än rekommenderat trots att vintermörkret denna ruggiga årstid gör oss tröttare. Den onda cirkeln gör att vi äter sämre, motionera mindre och sover dåligt. Jag ska absolut inte slå mig för bröstet med tanke på att jag sovit betydligt mindre än vad man bör, men nu har jag tagit tag i detta. Det var ett krav från mig själv att jag skulle bli bättre på att sova ordentligt nu när jag började jobba natten igen. Så jag känner mig riktigt nöjd nu när jag börjat att motionera samt bättrat på kosthållning igen. Många tror att vinterdeppigheten har med själva årstiden att göra men man ska aldrig nöja sig med att tro det utan att ha kollat upp så det inte beror på något annat. För egen del så hinner jag aldrig bli deppig eller fundera på det, jag lägger hellre min energi på ett eller några projekt. 
Då var det måndag igen, veckorna rusar på. Fyra jobbnätter framför mig denna veckan, nätterna går fort så vipps är det helg igen. 
Kollade lite i arkivet idag. Älskar mitt arkiv. 
 
 
 
Trevlig fortsättning på måndagen!
 
😃

Kommentera

Publiceras ej