En blir flera!

2kommentarer

För många år sedan så fick jag ett blad från en krukväxts som jag beundrade varje gång vi var hos en brukare som vi hade. Jag skulle bara dela på bladet, trycka ner snittytan i en blomkruka med lite jord och på med en plastpåse. Inte för att min blomma har varit lika stor och frodig som modersplanatn var men det kan ju ha sin förklaring. I våras fick jag för mig att jag skulle göra om samma procedur en gång till, sagt och gjort. Nu flera månader senare börjar det att spira under påsen. Alltid kul när det lyckas.
 
 
 
 
Solig och förväntansfull måndag 😃

2 kommentarer

Annika

26 Sep 2016 09:31

Visst är det roligt att se att man lyckas och hur det växer. Jag älskar blåa blommor, kanske för att de inte är lika vanliga som andra färger. Ha nu en fin Måndag. Kramen.

S (Ord2)

26 Sep 2016 11:04

Sådana blommor är så fina, har glömt vad de heter men det måste vara extra roligt att kunna odla fram dem själv.

Ha en bra början på veckan,
Kram!

Kommentera

Publiceras ej