Limerick!

2kommentarer

Utmaningar är alltid roligt så när tillfälle ges så nappar jag direkt. Att skriva en limerick verkar inte vara det lättaste. Har ju läst några i mina dagar och jag tycker att alla är så grymt duktiga som håller på att skriva. Har läst på lite vad det är som gäller om man ska få ihop något, sedan om den är godkänd det är jag inte rätt person att döma. Hur som, men här kommer min första limerick någonsin, kan kanske även bli den sista.
 
En skitig och tiktokig hund från Egby
blev med en grundlig tvätt som ny.
Rulla sig i lort,
har han alltid gjort.
 Men för att få chans på romans blir det nu ett "FY"
 
 
Hoppas fler vill testa!
 
:-)
 
 
 
 
Limerick,

2 kommentarer

Ailas

30 Jan 2015 22:14

Hahha, tack för detta! Visste väl att du skulle "nappa" och dessutom göra det så bra.

Vore kul att få en limerickkedja, piggar alltid upp.

Sov gott, dikterska. :)
Kram

AnnaKK

02 Feb 2015 09:01

Får hoppas att det bara är de där löptikarna som ställer till det med Gozzis hälsa! Inte helt ovanligt att hanhundar glömmer bort att äta när det finns såna i närheten... <:-)

Kommentera

Publiceras ej