Jag sitter nöjd!

4kommentarer

"Du är aldrig färdigklädd utan ett leende", läste jag på en skylt som råkade komma vägen för mina ögon någon gång under natten jobb. Så kan det nog vara tänkte jag och tog på mig ett leende då jag gick genom stan på väg till mitt väntande möte. Många log tillbaka, någon kollade lite konstigt på mig medan andra passerade mej utan att ens ha sett mitt leende. Men vad gör det för huvudsaken är hur det känns för mig. Hade det inte varit för kylan som bet i mina kinder och alla kläder jag tagit på mig så fick jag nästan lite Australienkänsla där ett tag. För i Australien där kan man le. 
Det finns ju mycket som man kan kosta på sig ett leende över denna mycket speciella dag. Första löningen för året, räkningarna betalda, surdegsbrödet står i ugnen, träningen avklarad, diskberget borta, ledig flera nätter och en stundanade fest står på programmet. Inte för att vara tjatig på något sätt men jag har tittar på mina foto från Australien igen.....och igen.....och igen.
 
 

 
Önskar er en trevlig kväll!
 
:-)

4 kommentarer

Mia

27 Jan 2015 19:35

Har jag missat något? Har du varit i Australien nyss?

Det dær med ett leende på læpparna, ja, det ska erkænnas, det ær inte alltid jag har. Men nog kæns det bra inombords nær jag har det!

Ha en fin ledighet... ;-)

S

28 Jan 2015 09:34

Då får du ha några riktigt sköna dagar den närmsta tiden!

Nere i centrum brukar väl folk inte direkt le åt främlingar, men rör man sig i bostadsområdet och på gångvägarna runtomkring är det kutym att folk hejar även om man inte har en aning om vem mänskan är. Rätt gulligt.

Kram!

S

28 Jan 2015 09:34

Då får du ha några riktigt sköna dagar den närmsta tiden!

Nere i centrum brukar väl folk inte direkt le åt främlingar, men rör man sig i bostadsområdet och på gångvägarna runtomkring är det kutym att folk hejar även om man inte har en aning om vem mänskan är. Rätt gulligt.

Kram!

Ailas

28 Jan 2015 09:51

Jaaaa, jag ler! Nu, när jag läst ditt inlägg, trots att dagen är grå. Har också en utmaning på min blogg, hoppas att du nappar på... Ja, jag ler, igen. :)

Ska träffa en väninna på ett fik på eftermiddagen. Ja, jag ler, igen.

Härligt! Önskar dig en fin dag.

Kramar

Kommentera

Publiceras ej