Inte alltid!

2kommentarer

Ibland tar saker och ting lite längre tid att få gjort än det borde här hos mig. Denna gången så berodde det på att jag inte hittade någon såg. Varje gång jag varit hemma hos föräldrarna så har jag varit fullt medveten om att jag skulle komma ihåg något men det var ju just detta med att komma ihåg vad. Så där har den stått min lilla gran i hörnet av rummet, naken och torrare för varje dag som gått. Så jag bestämde mig för att nu måste det bli gjort. Synd jag inte valde en annan dag att hämta en såg för den lilla trippen med bilen som brukar ta 10 minuter tog 55 minuter för att det hänt 3 olyckor inom loppet på 45 min. "Om möjligt tag en annan väg" sa de på radion där jag stod mitt i kaoset........hmmmm inte lätt mitt i rusningstrafiken. Nu är i alla fall granen i säcken och julen så gott som borta, det är endast lite tomteskum kvar i en påse.
 
Granen står så torr och fin i hörnan :-)
 
Lördagsmys med tre små hjärtan
blir kvällens aktivitet :-)
 
 
 

2 kommentarer

S

24 Jan 2015 20:49

Sådana bilturer är måttligt kul :/

Jag såg på Tv4 nyhetsmorgon att det man behöver i julgransplundringstider är en get. Getter tycker att grangrenar är smaskens. De hade en söt liten get i studion som provsmakade granen, och enligt getskötaren kunde hon äta en gran om dagen. :) Sedan vet jag, stadsbo som jag är, inte riktigt var man hittar en get...

Ha det bra!
Kram!

Micke

25 Jan 2015 10:49

Här hamnar granarna utanför porten där nere...hellre det än att som nån gjorde här för några år sedan...de knödde ner granen, upp o ner, i "hålet i väggen"...fastighetsägaren svor så att färgen i svalen flagnade ;)

Ha de bäst.

Kommentera

Publiceras ej