Gnisselzonen!

4kommentarer

Hittade en gammal tidning som jag började bläddra i då min blick fastnade för följande rader - god hälsa är så mycket mer än en stark och vältränad kropp. Ordet hälsa har ju olika betydelser, det beror ju på vem du frågar. Läste vidare att det är många som hamnar i ett läge där man inte är sjuk men heller inte mår så bra som man hoppats efter att läkaren sökt igenom ens kropp och inte hittat något fel. "Gnisselzonen" heter en bok som Anna Hallén har skrivit och som artikeln handlade om. Mycket intressant! Jag behöver nog inte gå längre än mig själv för att inse hur mycket bättre jag mår nu när jag har landat i inombords och kommit till ro. Inte för att jag känt mig sjuk precis men något har fattats och jag har bara haft känslan av olust. Jag känner redan nu att jag sover mycket bättre och har lättare för att komma igen om jag inte får tillräckligt mycket sömn då jag jobbar. Att trivas där jag bor och vara omgiven av människor som ger mig energi har stor betydelse för min hälsa. Energitjuvar vill man inte ha runt sig. Vad jag matar min kroppsmaskin har också väldigt stor betydelse för mitt välmående, känner bara det sedan jag slutade äta godis för snart ett år sedan. Jag kunde känna mig förgiftad flera dagar efter att jag ätit mitt lördagsgodis, ändå så bara fortsatte jag att stoppa i mig lördag efter lördag. Helt sjukt men mitt godissug är helt borta, det finns inte, känner aldrig sug efter godis längre och jag kan nästan lova att jag aldrig mera kommer att äta det heller. Hittade en intressant bok för ett tag som handlade om kost men den kommer jag skriva om i ett annat inlägg.
 
Här är något annat som också är bra för min hälsa!
 


 
Måndag och en ny helt vecka att sätta tänderna i!
Jag börjar med att sova...
 
:-)

4 kommentarer

Annika

12 Jan 2015 10:10

Sova är jätte viktigt, och att man stoppar i sig sånt man mår bra av. Detta med sötsaker är nåt jag verkligen skulle vilja avstå men...jag jobbar på det. Tack för boktipset.
Ha nu en fin Måndag. Kram

skogsfen

14 Jan 2015 10:41

Ja livet ska flyta fram, mycket runt om en måste falla på plats . Har man ett beslut att ta så mår man mycket bättre när beslutet väl är taget. Jag vet, jag har också haft en gnisseltid...numera är jag en glad pensionär.
Kramis.

TantGlad

14 Jan 2015 13:04

Härligt du mår bättre.
Hälsa tycker jag handlar om vilka människor man har runt omkring sig, och att man väljer bort energitjyvarna.
Mat spelar kanske åxo lite roll. Men själv äter jag nästan alldrig det som är nyttigt men mår bra ändå av det som är onyttigt haha.
Trivas med sitt jobb är viktigt.
Ja allt detta är viktigt tillsamans.

Jättefin bild.
Kram fina du.

AnnaKK

14 Jan 2015 15:16

Klok som en bok, är du!! :-)

Och härligt att du redan känner att du TRIVS på nya stället - då kan det förhoppningsvis bara bli ännu bättre framöver!! :-D

Har brevet hittat fram??? :-)

Kommentera

Publiceras ej