Snart är alla båtarna uppe!

3kommentarer

Inte för att vara tjatig men vilket underbart höstväder vi har, Gozzi och jag tog en långrunda när jag vaknade efter natten jobb. När vi gick förbi Lorentzbergs båtupptagningsplats så vimlade det av båtar, människor och doften av grillkorv blandade sig med såpa och tång. Det skrubbades och snickrades samtidigt som båt efter båt kom på plats. Alla var så glada jag mötte idag, log och hälsade, pratade några ord och så gick vi vidare. Gozzi var så nöjd för han träffade en hundkompis som han lekte med en stund. Vi satte oss en stund borta vid viken för att njuta av utsikten och svanarna som gjorde sig fina inför kvällen. Att sammanfatta med ordet "fantastiskt" känns nästan lite klent.  
 
Undrar om det är någon mening att ta upp min båt?
 
 
Njuta av denna utsikten är alldeles gratis!
 

Härligt höstligt!
 
 
Lika bra att jag letar upp sängen en stund till,
så man är utvilad inför natten bravader.
 
:-)

3 kommentarer

Soffie

11 Oct 2014 21:51

Jag njuter varje dag det är över tio grader vi har haft temperaturer på ca 15 grader flera dagar nu, blommor som inte ska blomma blommar så det är verkligen otroligt... Vilka fina bilder du visar..usch vi ska ta upp vår båt imorgon.. Det känns vemodigt tycker jag.. Kramen

Spanaren

12 Oct 2014 08:25

Så fina bilder! Fortsätt och njut av er fina höst! Vår har också varit mer än fin men vi börjar alltid lite tidigare än ni. Den dåliga båten vill jag ha! Här uppe så har jag sett några som planterar blommor i båtar som inte går att ro med mera. Blir mycket vackert! Ha en bra dag/ kram

S

12 Oct 2014 10:58

Ja, nog är vädret fantastiskt! Det lät som att ni hade en riktigt mysig promenad. Din båt ser ut att ha rätt till ålderspension, men den gör sig fortfarande bra på bild :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej