Pojke eller flicka?

3kommentarer

När jag var lite så var det många som frågade ifall jag var en pojke eller flicka. Jag tror att det kunde bero på att jag sällan gjorde sådant som man förväntade sig att flickor skulle göra. Jag var mera intresserad av att klättra, bygga, smutsa ner mig och klänningar fick jag klåda av.  Det var ett himla liv hemma då mamma skulle klä upp oss inför kalas eller andra festligheter, min bror fick ha byxor men mig tvingade de till att ha kjol eller klänning. Oj oj vad min stackars mamma fick utså, men mest synd var det om mig. Det var bara 17 månader mellan min bror och mig så många trodde att vi var tvillingbröder. Tiden gick och jag kan väl inte påstå att jag blev mer lik en flicka för det utan jag fick vara den där pojkflickan tills jag kom i puberteten. Mina somrar hos min faster vad rena rama drömmen. Där gick jag omkring i min kusin avlagda Lee jeans, de var så stora att jag fick rullade upp benlängden hur många varv som och i midjan stod byxorna ut som en ballong.  Jag var med ute på gården och jobbade hela dagarna. På kvällarna så satt jag i ladugården och klappade hönsen eller gosade kalvarna. Jag försökte till och med mig på att försöka rida in en ko ända tills min faster kom på mig. När jag blir stor ska jag ha gifta mig med en bonde och bo på en gård brukade jag ofta säga. Jag hade redan som liten valt ut vilken bonde det skulle bli men inte tänkte jag på att han var mycket äldre än mig och att han skulle hinna skaffa både fru och barn innan jag ens var mogen för sådant. Eftersom det nu inte blev som jag hade tänkt från början så blev det inget av med det där att vara bonnafru. Får nog ta och besöka min faster nästa vecka för att prata gamla minnen.
 
W är lika hoppglad som hans mormor var i den åldern.
 

Mitt i veckan!
Ha en fortsatt bra dag!
 
:-)

3 kommentarer

Soffie

15 Oct 2014 21:38

Härligt inlägg❤️hittade du din bonde tillslut då?

Mickis

16 Oct 2014 09:16

hej!
Vad kul att du hälsade på hos mig :-)
Alltid kul med nya blogg bekantskaper :-)

Förstår dig att det var härligt när du fick vara hos din faster o greja på hennes gård :-)
Livet blir inte alltid som man tänkt sig... ;-)
På gott och på ont :-)

Ha en fin dag o välkommen tillbaka :-)
Kram

S

16 Oct 2014 18:20

Men nu finns det visst ett tv-program just för dig! ;)
Vilken underbar tid du måste ha haft på gården.

Min äldsta son med fru väntar ju barn just nu, så det är ett jäkla tjat till höger och vänster om de vet ifall det blir en flicka eller en pojke. Jag har avsiktligt inte frågat, barnet är ju lika välkommet oavsett :)

Ha dig en skön kväll, jobb eller ej
Kram!

Kommentera

Publiceras ej