Skrap skrap skraaaaap!

3kommentarer

Med musik i lurarana och glada tankar så går det mesta. Tur att det tråkiga är först och det roliga sedan. När jag valde att byta färg på min lilla stuga så bestämde jag mig för att skrapa bort all färg innan den nya skulle målas dit. Det går inte fort men resultatet blir mycket bra enligt mig. Även om det är grymt tråkigt och tar tid så ångrar jag inte mitt beslut. Från blekgult till en grå nyans blir lilla stugan så fin. Jag trodde att grannarna skulle ha massor av kommentarer om mitt färgval, ni vet hur det kan vara när stugan varit gul sedan början på 1900-talet och så ska det minsann alltid vara. Men jag har bara fått positiv respons från alla. Inte för att jag hade brytt mig men det är ju alltid kul när någon annan också tycker det blir fint.
 
Så här ser den ut nu.....
 

...och så här fin kommer den att bli :-)
 
 
Trägen vinner!
 
:-)
 

3 kommentarer

Anne-christine

21 Aug 2014 21:24

Stugan blir jättefin och det är bara roligt med lite förändringar som färg.
Ha en JÄTTEFIN fredag nu.
Kramkram från mig.

Arvid och Lydia

23 Aug 2014 12:42

Det blev jättefint! :-)

Ha en trevlig helg!

AnnaKK

25 Aug 2014 07:53

Tänkte först att bild nummer två var det färdiga resultatet - men det är ju inte samma hus, såg jag sen när jag tittade lite noggrannare. :-)

Eller också ÄR det samma stuga - fast att du tröttnade på att skrapa färg, och bytte ut hela träpanelen!?

Det är fint med liggande panel på mindre hus, tycker jag. Och den grå nyansen är jättesnygg! :-)

Kommentera

Publiceras ej