Skodödare!

4kommentarer

Helt otroligt men sant! Jag har slitit upp 6 par skor på ett år, hur kan detta vara möjligt. Skorna har kostat allt från några hundra upp till 1000 kr. Konstigt nog så har prislappen inte spelat någon roll för hållbarheten. Visserligen så går jag mycket och nu även springer en del så det kan ju vara en av orsakerna, men ändå. Man kan ju tycka att det borde vara lite mera slitstarkt för en sko som kostar 1000 kr. Nu är det nämligen dags igen att köpa nya skor om jag ska kunna fortsätta att springa i höst. Har kollat lite på rean, men oftast så är ju min storlek slut innan ens rean börjat. Som tur är så har jag ett par nästan helt orörda som sonen skickade till mig i våras från Australien, de kan jag ju slita på medan jag letar efter nya. Kanske jag skulle anmäla mig till ett av alla företag som skotestare :-)
 

 
Tisdag och solen skiner!
 
:-)

4 kommentarer

Bosse Lidén

19 Aug 2014 15:51

Vad sysslar du med Lotta? Kanske läge att gå på händer vissa mil under hösten innan halkan slår till. :) Det ser ut som fina skor på bilderna. Går de sönder på samma ställe eller olika. Om det är samma skulle man kunna tänka sig något gemensamt skäl. Kram från SkoBo

Eivor

19 Aug 2014 17:28

Skotestning låter inte dumt. Man förväntar sig ju att en dyrare sko ska hålla längre än en som är billigare. Inte vet jag hur jag gjort i alla år men 5 år har mina skor hållt endast klackarna som måste bytas då och då (har högklackat)
Ja vi får väl hoppas att inte sommaren är helt slut än. Men här kan man tro det 16 grader i går och idag mot runt 30 förra veckan. Och blåsigt och lite regn.

Men det brukar ju kunna komma en vecka till innan det slå om helt. Hoppas.

Och tack för din kommentar, höll på att glömma det. Fy mig.

Kram

Inger Maryissa

21 Aug 2014 14:12

Tror att skor som gjordes förr höll bättre...
precis som allting annat de vill att man ska köpa mera...
och det är inte alltid så att dyrare skor håller bättre
lycka till och hoppas du hittar nya snart
kram

Lina

28 Aug 2014 14:25

Hej
Härligt att höra om långa promenader och att du springer - grymt bra jobbat!
Ett tips i jakten på skor är en sida från Storbritanien, allt i träningsväg och till väldigt bra priser:
www.startfitness.co.uk
Ha det gott och fortsätt rocka!!!

Kommentera

Publiceras ej