Lagom till skördefesten!

2kommentarer

Fick fyra pumpasticklingar av pappa i slutet på maj som jag planterade i mitt trädgårdsland på Öland. Jag fick order av pappa att de skulle ha mycket vatten, och mycket vatten har de fått både av mig och vår herre.  För att behålla fukten så klädde jag in alla plantor och lite runt om med gräsklipp. Naturligtvis så frågar pappa varje gång jag varit uppe i stugan hur det är med plantorna och om de vuxit något.....och det kan man nog säga att de har. De växer och växer så att jag snart kommer att mötas av en reva så fort jag kommer rätt sida om Ölandsbron. Pappa tyckte att jag kunde klippa revorna ifall de bredde ut sig förmycket men det tänker jag då inte göra. Hoppas hela tomten växer igen :-) Jag kan ju ha självplockning av pumpor lagom till skördefesten.
 
 
 
 
:-)
 
 

2 kommentarer

Anne-christine

19 Aug 2014 06:41

Oj så fint och mysigt det ser ut där. Vilket fint ställe.
Önskar dig en jätteskön dag vännen.
Tisdagskramar.

Spanaren

19 Aug 2014 11:35

Inga uppmärkta foton idag heller :-)
Duktiga du.
Vad ska du göra av eventuella pumpor?
Ha en bra dag/kram

Kommentera

Publiceras ej