Helix var favoriten!

4kommentarer

Det har varit mycket roliga och innehållsrika dagar med de stora barnbarnen i helgen. Fredagens karusellåkande gav inte bara trötta barnbarn, jag blev snurrig i hela huvudet och då åkte jag inte ens. Det var ett evigt tjatande om att få åka den nya attraktionen som gör 7 inversioner och rusade fram i 100 km/h med en bana som är 1381 meter lång och en åktid på 130 sekunder och för att få åka denna härligheten så kan man få köa upp till 1 ½ timme ifall man har otur. Miljonerna har rullat (typ 239 miljoner) för att få till denna bergodalbana vid namn Helix som slingrara sig över hela Liseberg, synd att de inte hinner att se något av den fina utsikten när de ändå är uppe i luften.
Tidiga morgnar och sena kvällar har det blivit så den blivande tonåringen beklagade sig över att hon bara måste få sova ut innan skolan börjar på torsdag. Hahahaha.....de borde ju vara fulla av energi!! Annat blev det när hon fick shoppa loss för sina födelsedagspengar i Boris lilla butik. Jag han inte handla så mycket till mig själv men det gör ju inte så mycket eftersom min garderob redan är så full. Fynd kan jag ju förstås inte motstå så när jag råkade springa på en ullkappa för 100 kronor då hamnade den i min vagn. Köpte lite lökar också till min rabatt  på Öland, så vill jag skynda mig dit för att plantera. Får nog sova lite först :-)
 
 
 
 
 
Så har man ju inte varit på Liseberg utan att ha spelat på chokladhjulet. Nummer 13 är ett givet nummer. Synd bara att jag inte äter godis längre, men det finns ju många andra som gör så de ska nog inte mögla bort.
 
 
 
 
 
Natti Natti!
 
:-)
 
 
 
 
 

4 kommentarer

Annika

18 Aug 2014 09:31

Viken härlig avslutning på sommarlovet. Kan tänka mig att ni alla hade jätte skoj.
Ha nu en bra Måndag.

Anonym

18 Aug 2014 12:20

Jaha ... här tar man semester och tror att du sköter dig under tiden men ... Märk upp dina foton och slarva inte med det igen.
Älskar din bild av center ... wow så bra bild/ kram

Ps Lånar den bilden av dig för jag vet att du har lovat mig att låna bilder ... tack

Spanaren

18 Aug 2014 12:21

Ps Glömde att märka upp med mitt namn ... nu är det gjort *ler*

Anne-christine

18 Aug 2014 20:56

Ojoj ...Här var det full fart. Så jätteroligt för barnen.
Mmmm........center älskar jag.

Måndagskramen från mig.

Kommentera

Publiceras ej