Underbara Påsk!

5kommentarer

Härliga dagar, solen skiner och jag har varit ute så gott som hela dagen. Ärligt så är det första dagen som inte vinterjackan varit på. Steg upp tidigt idag för att vandra till butiken för att köpa rågskorpor. Tänkte gotta till det med en liten rågskorpebotten så har i påsktider, men ärligt så var den inte så god som jag minns att det skulle vara. Kändes mera som en växande degklump i munnen. Men ägget som var exakt tillagat smakade desto godare.
Efter frukosten var det dags att hämta de stora barnbarnen innan vi mötte upp lilla minsta barnbarnet för att titta på alla djuren i Wämöparken. Innan vi lämnade parken så grillade vi lite korv för sedan var det dags att dra på fotboll. Idag så blev det vinst för grabbarna med 5-1, en fartfylld match i solskenet.
 
För att inte någon objuden gäst ska besöka min stuga på Öland så har jag skaffat en spanare. Hahaha...!!!
 

Min lediga påsk är alldeles alldeles underbar!
 
:-)

5 kommentarer

Synskadad fyrabarnsmamma

20 Apr 2014 08:14

Du verkar ha haft en toppendag :)
En massa skojiga saker för dig
hhärligt med vinst för grabbarna och dem fick dessutom spela i fint väder
Korvgrilning är såååå mysigt och gott. För jag är ingen korvätare men just att grilla korv smakar annolunda mums
Hihi det där med deg i munnen verkar ingen höjdare precis men tur att ägget smakade bättre :)
Ååååh har du ett hus på Öland!!!
har varit på Ekerumscamping ett par gånger och där var det så bra. Fanns mycket för barnen att göra och även för mig hihi
Ha en fortsatt fin påsk
en massa kramar

TantGlad

20 Apr 2014 08:55

Det var en toppen mysig dag.
Vilken rolig spanare du har hihihi.

Önskar dig en fortsatt jättefin påskdag.
Kramelikram från mig!

Anonym

20 Apr 2014 09:29

Även i Västerås flödar solskenet och jag ska ge mig ut i naturen om en liten stund. Kommer säkert att få en lika fin dag som du hade igår. Önskar dig ännu en sådan också förstås.

Finfin spanare! Han kommer avslöja alla som funderar på att besöka er stuga... ;-)

Micke

20 Apr 2014 10:55

Jo, underligt det där, man minns att något var jättegott en gång i tiden varvid man lagar till enligt recept och vad händer?
Det smakar inte alls som förr :(

Underligt är det...varför?
Antagligen smaklökarna som spelar oss ett spratt ;)

Hur som helst, ha en underbar påskdag :)

S

20 Apr 2014 11:57

Underbart att du har en sån fin påskhelg! :) Och den spanaren går inte av för hackor, du kommer veta allt om vad grannarna har för sig ;)

Jag ska ge mig ut i solen nu - ha en finfin dag!

Kram!

Kommentera

Publiceras ej